07 March 2014

Cegah Masalah Hati dan Hepatitis B dengan Shaklee

Assalamualaikum w.b.t

Apa khabar semua? harap-harap sihat selalu. Cuaca panas dan kering macam sekarang ni jangan lupa minum banyak air. Takut-takut terkena strok haba nanti. Mintak jauh sangat.

Ok hari ni sebenarnya nak cerita tentang masalah hati. Ini tentang organ hati tau bukan pasal masalah perasaan cinta ke hape okeyh. Tapi tentang hati yang bermasalah. Tahukah anda antara fungsi hati ialah sebagai tempat menyimpan tenaga, vitamin dan mineral? Hati atau hepar juga menghasilkan protein dan membuang hampas dari badan menerusi air kencing, peluh dan sebagainya.


Mengikut fakta yang dikeluarkan oleh Yayasan Hati Amerika, penyakit hati menyerang kira-kira satu daripada 10 rakyat Amerika. Di Malaysia pula, kita menemukan angka satu daripada 20 rakyatnya menghidap penyakit berkaitan hati.

Adakah hati kita sihat? Cuba semak diri anda sekiranya anda mengalami perkara-perkara berikut:
  • Keletihan melampau
  • Masalah kulit
  • Putih mata kelihatan kekuningan
  • Warna air kencing bertukar gelap
  • Pendarahan hidung secara tiba-tiba
  • Mual dan muntah-muntah; dan
  • Hilang selera makan
Antara faktor yang menyebabkan hati menjadi rosak adalah tabiat pemakanan yang tidak sihat. Antaranya gemar makan makanan berminyak dan menggemukkan. Selain itu kurang bersenam dan merokok juga menyumbang kepada masalah hati. Pencemaran serta toksik juga menjadi faktor kerosakan hati selain daripada jangkitan bakteria.

Sayangi HATI anda dengan Shaklee

Dengan Shaklee saya mencadangkan 3 produk berikut yang boleh kita ambil yang mungkin dapat membantu mencegah serta membantu memulihkan kerosakan hati iaitu:
  • DTX Complex
  • Nutriferon
  • Vivix

DTX Complex menyediakan makanan sokongan bagi fungsi hati yang sihat dengan satu formula herba yang unik dengan antioksidan dan mempertingkatkan ciri-ciri aliran hempedu yang bila digabungkan dapat melindungi dan merangsang keupayaan normal badan dalam mengekalkan sel-sel hati yang sihat. Ianya juga membantu dalam proses detoksifikasi hati.


Nutriferon pula merupakan produk berpaten dengan campuran ekstrak tumbuhan yang terbukti secara klinikal dapat menguatkan imun. Apabila diambil setiap hari dapat meningkatkan pengeluaran interferon semulajadi tubuh badan. Interferon di umpakan sebagai 'alarm' atau 'penggera' yang akan memberi isyarat kepada sistem imunisasi sekiranya tubuh badan diserang oleh virus atau radikal bebas.


Vivix merupakan minuman campuran botani yang merupakan revolusi penemuan dalam pemakanan polifenol. Vivix mengandungi campuran unik botani Polygonum Cuspidatum, Anggur Muscadine, Elderberi Eropah dan Lobak Ungu yang kaya dengan polifenol. Polifenol adalah kumpulan fetokimia yang terdiri daripada sebatian tanaman yang mengandungi khasiat antioksidan dan sel antipenuaan.

Oleh itu, marilah kita menjaga hati dengan baik dan memastikannya sentiasa sihat agar dapat menjalankan fungsinya dengan baik. Semua produk ini juga sesuai untuk mereka yang mengalami penyakit hepatitis B


INFO

Sekiranya anda mengambil ketiga-tiga produk ini, anda berpeluang untuk:
  1. Mendapat keahlian percuma seumur hidup
  2. Membeli dengan harga ahli yang jauh lebih murah
  3. Mendapat pulangan tunai atau 'cash back' dari Shaklee sebanyak 5% dari jumlah harga keseluruhan produk.

tandatangan
Pengedar Shaklee Anda 
ID No: 919488
+6012-6177657 | shazwani.mtuhit@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...