24 February 2014

Lecithin - Pencair Lemak

Assalamualaikum w.b.t

Korang sihat ke? Harap-harap semuanya dalam lindungan Allah... Hari ni nak cerita kebaikan Lecithin. Semua tau lecithin ni sebagai pemecah lemak tapi ape lagi kelebihan lecithin selain dari pecahkan lemak?


Lecithin merupakan suplemen pencair lemak untuk anda menjadi lebih langsing, pintar dan sihat!

LANGSING
1. Mengurangkan berat badan dan menyingkirkan bonjolan-bonjolan lemak dengan mudah! 
Lecithin mempunyai keupayaan yang unik untuk menguraikan lemak kepada globul-globul yang lebih kecil agar dapat diangkut dengan berkesan ke hati untuk dibakarkan. ia menghalang lemak daripada disimpan di dalam badan anda.

SIHAT
1. Bahan pembinaan untuk sel yang sihat. 
Ianya merupakan satu komponen penting yang dijumpai pada setiap sel di dalam badan anda. Tahukah anda bahawa 30% daripada otak dan 20% daripada saraf anda terdiri daripada lecithin? Oleh kerana tubuh kita tidak dapat menghasilkan lecithin yang secukupnya secara semula jadi, anda perlu mengambil suplemen lecithin.

2. Mengurangkan kolestrol dan memperbaiki hati berlemak!
Lecithin telah terbukti secara saintifik untuk mengurangkan kolestrol LDL (kolestrol jahat) dan menurunkan paras trigliserida. Lecithin juga meleraikan plak yang termendap pada dinding arteri, memperbaiki peredaran darah serta mencegah pembekuan darah yang boleh membawa maut. Lecithin juga membantu untuk memulihkan kerosakan hati yang disebabkan oleh makanan yang berlemak, alkohol dan ubat-ubatan.

PINTAR
1. Menguatkan keupayaan mental dan fungsi saraf anda!
Lecithin juga membentuk komponen utama selaput myelin yang menebat gentian-gentian saraf. Fungsi selaput myelin adalah untuk memudahkan penghantaran impuls elektrik disepanjang saraf.

Lecithin juga membolehkan andamenikmati makanan anda dengan lebih baik lagi semasa musim perayaan. Ia membantu mencegah ketidakcernaan apabila anda mengambil makanan yang berminyak.




tandatangan
Pengedar Shaklee Anda 
ID No: 919488
+6012-6177657 | shazwani.mtuhit@gmail.com

2 comments:

  1. sy pernah bc pasal lecithin ni dr seorg ahli pharmacy dia ckp benda ni baik tok detox tp mesti ambil bersama2 milk thistle..dia xfokus sgt pada detox kerna kuasa nya xkuat..perlu digabungkn dgn lain2 sup.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya selalu suggest customer ambil bersama-sama Omega guard atau alfalfa. Ikut keperluan dan masalah customer :)

      Delete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...