12 February 2014

Sakit Jantung dan CoQHealth Plus Shaklee

Assalamualaikum w.b.t

Hari ni nak cerita lagi pasal sakit jantung. Yelakan..jantung ni la sebenarnya organ yang paling kita kena jaga, tapi ramai yang abaikan jantung. Sian jantung. Hihihi.

Jantung kita sebenarnya otot yang paling kuat bekerja dalam tubuh kita. Mengepam 2,000 gelen darah ke seluruh bahagian tubuh serta berdenyut sebanyak 100,000 kali setiap hari. Untuk melakukan tugas ini, jantung memerlukan banyak tenaga. Tenaga tersebut diperolehi dengan bantuan nutrien yang dipanggil koenzim Q10 (CoQ10), di mana nutrien ini juga berperanan membantu kesihatan salur darah. 

Ilustrasi jantung kita

CoQ10 ini dihasilkan secara semulajadi oleh tubuh dan wujud di dalam semua sel. Pengambilan makanan membantu mengekalkan tahap CoQ10, tetapi jumlahnya masih tidak dapat memenuhi keperluan harian tubuh kita. Tambahan pula penggunaan ubat-ubatan tertentu akan mengurangkan tahap CoQ10 dalam darah. Jika kandungan CoQ10 kurang, maka tenaga yang diperolehi juga adalah sedikit.

Shaklee telah mengambil inisiatif untuk menghasilkan supplement CoQ10 yang boleh diambil secara terus bagi membekalkan nutrien ini dalam jumlah yang diperlukan.
CoQHealth Plus
Harga Pasaran : RM 124.00
30 biji - 1 biji sehari

CoQHealth Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul bioketersediaan minyak kacang soya bagi memastikan potensi penguraian maksimum dan penyerapan yang lebih baik.

CoQ10 telah dibuktikan mampu:
  1. Menyokong penghasilan tenaga bagi jantung.
  2. Penyelidikan menunjukkan CoQ10 mampu meningkatkan peredaran darah, mengurangkan serangan angina dan mengurangkan palpitasi jantung.
  3. CoQ10 mampu menghalang LDL atau kolesterol jahat dari melekat dan menyumbat saluran darah.
  4. Meningkatkan kecerdasan mental
  5. Membantu menambah dan mengekalkan tahap CoQ10 dalam darah.
Selain daripada menjaga jantung, CoQ10 juga di dapati mampu mengurangkan serangan migrain, pening dan perasaan loya. CoQ10 juga mampu meningkatkan peredaran darah untuk membekalkan tisu kulit dengan cukup oksigen dan nutrisi untuk pemulihan, rejuvenasi dan penghasilan kolagen. Ini dapat membantu kulit agar lebih tegang, lebih cerah dan berseri. Ianya juga mampu meningkatkan kesuburan.


tandatangan
Pengedar Shaklee Anda 
ID No: 919488
+6012-6177657 | shazwani.mtuhit@gmail.com

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...